Ervaringen

 

Vaak merk ik al snel hoe iemand het ervaart. Soms is het echt lastig, een uitdaging. Soms lijkt het als vanzelf te gaan.

Maar iedereen werkt hard. Op haar eigen manier. Iedereen wil de gestelde doelen bereiken. Door inzet en motivatie houden ze vol en gaan ze door. En hoe mooi is het om vrouwen te zien veranderen. Te zien hoe blij en trots ze zijn en vooral hoe ze gaan stralen.
Hier lees je enkele verhalen.

 

 

claudia

 

“Veranderen van gewoontes is niet makkelijk, maar door de motiverende gesprekken is het me toch gelukt om nieuwe en gezonde gewoontes in mijn leefstijl in te passen. Ons drukke sociale leven was een grote valkuil, maar door er anders naar te kijken en mijn keuzes bij te stellen heb ik ontdekt dat dit goed samen gaat met een gezond gewicht. Ik eet nu regelmatig en voldoende, sport 2 tot 3 keer per week en heb aandacht voor mijzelf en mijn keuzes. Het begeleidingstraject heb ik als zeer positief ervaren en ik ben blij dat ik het heb gevolgd.”
(Hanneke, 36)

“Een dagelijkse dosis chocola hoorde gewoon bij mij. Wat zag ik ertegenop om dit te moeten loslaten, maar de wil om af te vallen was toch groter. En wat schetste mijn verbazing? Al meteen de eerste dagen merkte ik dat ik géén behoefte had aan chocola!
De eerste weken hield ik precies bij wat ik at en dat heeft me enorm veel geholpen. Het was heel fijn om te ontdekken dat je kunt afvallen zonder hongergevoel en zonder het idee dat je op dieet bent. Soms had ik een feestje of etentje en dan kreeg ik tips hoe ik daarmee om kon gaan. Soms dacht ik dat ik het niet goed had gedaan, omdat ik had gezondigd, maar dan was ik toch afgevallen. De ontdekking dat je af en toe iets lekkers kan eten zonder aan te komen was een echt fijn.
Wat heb ik verder geleerd? Keuzes maken is belangrijk. Als je voldoende eet verdwijnt de trek in zoet en hongeraanvallen zijn over. Genieten van lekker eten mag. Gezond koken hoeft niet veel extra tijd te kosten. Gezond eten maakt je fitter.
In 3 maanden tijd ben ik 7,5 kg afgevallen, goed hè?!”
(Kelly, 32)

“Van alles heb ik al geprobeerd, van crashdieet tot Weight Watchers. Het werkt allemaal, maar helaas slechts tijdelijk. Omdat ik het nu goed wilde aanpakken, heb ik een afspraak gemaakt met Mireille. Vanaf het begin was het duidelijk: geen ingewikkelde recepten of beperkingen. Genoeg eten, iedere dag 6 eetmomenten en ruimte voor etentjes en zelfs een weekendje weg. Ik had niet het gevoel dat ik op dieet was en dat mocht ik ook niet denken van Mireille. Nee, het doel was anders omgaan met eten en tegelijkertijd afvallen. En zonder hongergevoel! Nou, dat is gelukt: na 3 maanden was ik 12,5 kg afgevallen. En of ik blij was…en trots! Mijn nieuwe eetgewoontes laat ik niet meer los.”
(Cindy, 35)

“De laatste 2 jaar was ik 10 kg aangekomen en hierdoor zat ik niet meer lekker in mijn vel. Een collega van me had een paar jaar geleden een afslankprogramma gevolgd bij Mireille en was daar zeer over te spreken. En omdat ik ondersteuning zocht bij het afvallen heb ik haar gebeld.
Nu, 4 maanden later, ben ik bijna 8 kilo kwijt! Wat een heerlijk gevoel. Die laatste 2 kilo gaat me ook nog lukken. Mijn eetpatroon heb ik langzaam maar zeker veranderd en dat bevalt me prima. Deze nieuwe leefstijl ga ik niet meer loslaten. Ook al wist ik dat ik het zelf moest doen, de afspraken met Mireille waren voor mij een echte stok achter de deur. Haar aanmoediging, tips en vertrouwen hebben me goed geholpen. Bedankt!”
(Karin, 46)

“Ken je dat gevoel? Je bent wat te zwaar en wilt er wat aan doen. “Morgen begin ik” en je gaat van start. In mijn geval ging dat meestal 1 dag goed, want in de avond ging ik dan weer de mist in. Of met een beetje mazzel hield ik het een paar dagen vol. Weer een teleurstelling en, of dat nog niet erg genoeg is, boos op mezelf…
Totdat ik een feestje had en gefilmd werd. Ik zag dat ik veel plezier had, maar was niet blij met het lichaam dat ik zag. Hier moest echt iets gaan gebeuren. Dit was het moment dat er echt een knop bij me om ging.
Ik had al eens gesport in de warmtecabines, maar om gezondheidsredenen moest ik toen stoppen. Aangezien ik veel nekklachten heb en weer wilde sporten, koos ik voor de warmtecabines. Ik heb op de website gekeken en las dat ik het sporten kon combineren met een voedings- en afslankprogramma (Body Support).
Dit sprak me erg aan en ik heb me gelijk aangemeld. De volgende dag kon ik aan de slag. De lat niet te hoog gelegd, dit leek me wel erg slim. Om weer een teleurstelling te voorkomen. Twee keer per week sporten en mijn eetlijst goed in de gaten houden. Met een boodschappenlijst boodschappen doen. En natuurlijk mijn gezin inlichten. Niet onbelangrijk, want hun steun is ook erg belangrijk. Mijn baas heb ik ingelicht, want je moet namelijk om de 2,5 uur eten, zodat de motor blijft branden. Gelukkig kon ik op zijn medewerking rekenen.
Dit moet nu echt gaan werken, dacht ik. In begin is om de 2,5 uur iets eten lastig, maar dit went snel. Het warme eten is ook goed te doen. Ik kook niet apart, mijn gezin eet gewoon mee. Het zijn helemaal geen gekke of ingewikkelde maaltijden. Zelfs met sauzen en jus. Als ik weg ga zorg ik dat ik altijd iets te eten meeneem van mijn lijst. Je omgeving went hier ook erg snel aan.
En ja, ook ik heb nog last van die maffe eetmomenten. Soms gaat dat goed en soms niet. Wel vraag ik me dan af waarom ik wil gaan eten. En als ik dan eet, geniet ik ervan en pak het ritme daarna weer op. Ik heb veel complimenten gekregen, dit doet me goed. In september ben ik begonnen en een paar maanden later is er al 15 kilo en 70 cm af. Het resultaat mag er zijn, ook dankzij de mooie, lieve en rustige woorden van Mireille. Zonder haar was dit me niet gelukt.”
(Marie-Christien, 45)

“Het Body Support programma heb ik 4 weken gevolgd en toen was ik 1,5 kg afgevallen. Omdat ik maar een paar kilo wil afvallen, ga ik zelfstandig verder met de ervaringen en opgedane kennis van afgelopen maand. Ik blijf voorlopig nog wekelijks wegen bij Mireille, zodat ik kan zien wat de verdere effecten zijn. Dat werkt motiverend en geeft de mogelijkheid om de voortgang te bespreken.”
(Marijke, 70)

“Ruim een jaar geleden ben ik begonnen sporten om fitter te worden, maar ook om gewicht te verliezen. In het begin lukte het prima en verloor ik zo’n 5 kilo. Door gewoontes, gezelligheid en de vele zakelijke etentjes bleef het daar echter bij. Mijn overgewicht begon mij echt in de weg te zitten, zodat ik uiteindelijk besloot om te kiezen voor begeleiding bij het afvallen.
Bij sportcentrum Gymnasium (waar ik sport) heb ik gewichtsconsulent Mireille gevraagd mij te begeleiden. Na 9 weken was ik 5,4 kg en in totaal 25 cm kwijt! Door het intensieve traject met wekelijkse afspraken heb ik inzicht gekregen in mijn gewoontes en gedrag ten aanzien van eten en heb ik veel geleerd over hoe het ook anders kan.
Het is belangrijk om je bewust te zijn van wat en hoeveel je eet en keuzes te blijven maken, maar daarbij ook te genieten van eten. Ook al heb ik mijn streefgewicht nog niet bereikt, een goed begin is gemaakt en ik heb voldoende motivatie en informatie meegekregen om het vol te blijven houden! Deze nieuwe leefstijl bevalt me prima.”
(Jeanne, 57)

“Vragen zijn beantwoord en ik ga ervan uit dat (mocht er nog eens iets onduidelijk zijn) ik best even bij Mireille aan kan kloppen. Het luisterende oor, de positieve houding en het grote geduld van Mireille zijn voor mij redenen om anderen deze afslankmethode aan te raden. Zij heeft het in zich om mensen met een gewichtsprobleem op de rails te zetten en ze de juiste weg te wijzen.”
(Anne-Mieke, 59)

“Qua gewicht heb ik mijn doel bereikt, waardoor ik me makkelijker kan bewegen en beter in mijn vel zit. Ik ben heel blij met deze nieuwe “levenswijze” en ik ben je heel dankbaar voor al jouw hulp hierbij.”
(Marlou, 50)

“Ik heb mijn doel nog niet helemaal bereikt en blijf zeker doorgaan. De informatie was heel duidelijk, Mireille gaf fijne tips en legde alles goed uit. De begeleiding was fijn en als mens word je in je eigen waarde gelaten. Dat heb ik als zeer prettig ervaren.”
(Anita, 47)

“Het is me gelukt om anders te gaan denken over voeding! Genieten is voor mij van groot belang en ik zie nu in dat je met gezonde en andere keuzes ook kunt genieten. Ik voel me fitter, lekkerder in mijn vel (dat ene jurkje past!) en zal deze nieuwe manier van eten en bewegen zeker blijven volhouden.”
(Anne, 25)

“Ook al weet je vaak wel waar het mis gaat, toch lukt het dan niet om zelfstandig het eetpatroon te veranderen. Ik geloof niet in strenge diëten en heb bewust voor begeleiding door een gewichtsconsulent gekozen en daardoor is het me wel gelukt! De wekelijkse afspraken zijn een echte stok achter de deur en in combinatie met trainen in de afslankcabine bij Gymnasium heb ik supermooie resultaten behaald! Ik ben trots op mezelf en blijf mijn nieuwe gewoontes volhouden!”
(Ingrid, 32)

“Na ruim een jaar te hebben gesport bij Gymnasium zonder zichtbare resultaten qua gewicht, werd ik gewezen op de mogelijkheid om te kiezen voor begeleiding bij het afvallen. Ik ben zo blij dat ik het heb gedaan, ik heb eigenlijk opnieuw leren eten. Nooit gedacht dat je door kleine veranderingen zulke resultaten kunt behalen. Het smaakt me echt goed en dat ik daarbij ook nog ben afgevallen is echt super. Een ervaring die ik iedereen kan aanraden.”
(Marieke, 48)